2011. április 19., kedd

Orientációs hét II.

Ma reggel 8kor elindultunk a Bürgerbüroba bejelentkezni, aki ugyanis 3hónapnál tovább marad Passauban, annak ez kötelező. Fél 9re már végeztünk is, majd 10re bementünk az egyetemre, ahol először köszöntötték a külföldi diákokat. 54en vagyunk összesen: olaszok, angolok, chileiek, csehek (kb ők a legtöbben), franciák, japánok, kinaiak stb. A hivatalos köszöntő után különböző diákszervezetek is bemutatkoztak nekünk, ők rengeteg programot szerveznek a félév során. A köszöntések után kezdődhetett az evés, pereccel és üditőkkel vártak minket. 
Ezután 11től a 28.ai kirándulásnak volt megbeszélése, elmondták a részletes programot, illetve ki kellett választani, hogy ki ilyen témáról ird majd. Mivel ketten is lehetett ugyanazt a témát választani, mi Józsival Chemnitz városát választottuk közösen. Az indulás napjára fel kell majd készülni egy 5-10perce előadással, amiben bemutatod majd röviden a témádat a többieknek. Mivel a témánk az 1. a sorban, ezért valószinűleg mi kezdjük majd. jeee....
Örültem, hogy mindent értettem és tudtam követni a nap folyamán, bár a végére már éreztem, hogy rendesen lefárasztott. 
Ezután volt egy óra szabadidőnk, mivel 1kor kezdődött az egyetem-körbevezetés az egyik diákszervezet szervezésében. Addig kiültünk az Inn partjára, ahol van egy nagy rét, már most sokan napoztak ott, de mondták, hogyha majd elkezdődik az egyetem, akkor már kb helyet se lehet majd találni .
A körbevezetés kb 1 óráig tartott, megmutatták a fontosabb épületeteket (sportcentrum, menza, könyvtár..). 
Utána még elmentünk vásárolni, majd visszajöttünk a koliba. Nekem sajnos a kolis netem vmiért nem működik, pedig még egy informatikus zsenit is hivtak hozzám, de ő se tudott segiteni :D úgyhogy holnap be kell majd mennünk az informatikai központba segitségért, ami viszont csak fél 1től fél 2ig van nyitva.
Előtte 10től lesz majd a helyi Neptun (Stud.IP) megértését segitő előadás, délután pedig bevásárolunk a 4napos hosszúhétvégére.
Érkezett azóta az emeletre még egy német lány, Josefine, vele beszéltem pár mondatot.
A kedvem egyre jobb, ez leginkább annak köszönhető, hogy itt végre igazi tavasz van, illetve talán sikerül egyre több embert megismerni :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése