2011. július 21., csütörtök

4/5

Tegnap tehát németből vizsgáztam. A feladatot előre tudtuk: az elmúlt hetekben egy kb. 2 oldalas szöveggel foglalkoztunk, a vizsgán pedig az volt a feladat, hogy a szövegből hiányzó határozott/határozatlan névelőket, létigéket, prepozíciókat, tagadó szavakat stb. be kellett írni. A dolog lényege tehát kb. annyi, hogy tanuld meg a szöveget.... Ennek nem sok értelmét láttam, hasznosabb lett volna szerintem egy nyelvvizsga-feladatsorhoz hasonló vagy szóbeli vizsga, dehát Herr Mixa máshogy gondolta... Úgyhogy maradt az olvasgatás. Az elmúlt napokban kb. 50-szer olvastam el a szöveget, nagyjából sikerült is memorizálni, így a vizsga ezen része jól sikerült. Azt azonban nem tudtuk előre, hogy lesz pár nyelvtani feladat is, így először teljesen bepánikoltam, mivel a nyelvtan nem az erősségem, de aztán ezt is sikerült jól megcsinálni, úgyhogy szinte biztosnak érzem, hogy ez meglesz, de majd 1 hét múlva kiderül. 

Ma "Das Deutsche als plurizentrische Sprache" tárgyból  (A német, mint pluricentrikus nyelv) vizsgáztam....hát erről nem sok jót tudok írni. Az órákon nem sokat tudtam jegyzetelni, a Stud..Ip-ba pedig nem töltötte fel a tanár az anyagot, így jóformán 0 anyagból kellett felkészülnöm. Ráadásul 4 nap alatt ez volt a 4. vizsgám, összesen 1 hét alatt készültem fel ezekre, úgyhogy tudtam, hogy kb. semmi esélyem nincs. Soha életemben nem buktam még meg semmiből, így ez most eléggé rosszul érint, de szerencsére nekem a Pázmányon nincs előirt kreditszám, amit kötelezően teljesítenem kéne. A legtöbb egyetem viszont van, van akinek 15, van akinek viszont 30 kreditet kell teljesítenie ahhoz, hogy ne kelljen visszafizetnie az ösztöndíjat. Ha mégse tudja ezt teljesíteni, akkor részarányosan kell visszafizetnie a kapott pénzt. Szóval szerencsére engem ez a veszély nem fenyeget, jóformán 0 kredittel is hazamehetnék, akkor se lenne probléma, bár ezt azért nyilván nem fogom megtenni. 
Mindenesetre azért nem vagyok valami boldog, tudom, hogy az utolsó vizsgámra nagyon kell tanulnom, nagyon szeretném, hogy sikerüljön! Viszont ma és holnap még lazítás, péntek este elmegyünk egy kicsit ünnepelni, valamint elbúcsúztatjuk Jean-Danielt, a kanadai srácot, aki hétfőn utazik haza. Aztán szombattól újra tanulás...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése